Returer
Returer och Ångerrätt
Blev det inte helt rätt?
Med oss får du en returrätt på 30 dagar från faktura datum. För att denna skall gälla måste varorna vara oöppnade och i nyskick (med originalförpackning). Produkter får inte vara använda eller ha brutna förpackningar. Med returen skall antingen följesedel, orderbekräftelse eller faktura medfölja som specificerar ordern. Eventuella returkostnader kan komma att betalas av kund.
Returprocesser kan du påbörja genom att kontakta oss på info@richyhair.se där du beskriver anledningen till returen samt vad som skall returneras. Vi kommer därefter kontakta dig med mer instruktioner. Vi accepterar endast returer som har godkänts av oss.
Garanti
Vi lämnar 6 månaders garanti på vårt hår. Garanti för tejp omfattas ej om tejpen har klippts eller färgats på eller om håret har installerats fel. Garanti för hårkvaliteten omfattas ej om håret blekts, färgats eller missköts. Endast professionella frisörprodukter skall användas på håret såsom schampo/balsam och stylingprodukter för att garantin skall gälla. Värmeskydd måste användas vid styling.
Naturliga avvikelser
Richy Sweden AB leverar ett oblekt människohår utan starka kemiska processer. Likt kunds egna hår kan det förekomma små naturliga skiftningar eller variationer av färg samt form (vågighet). Detta är helt naturligt för detta hantverk och viss avvikelse bedöms ej som skäl för retur.
Är något fel på varan?
Det är viktigt att du kontrollerar produkten när den mottas samt om något fel skulle uppstå under garantitiden (6 månader från leveransdatum) måste detta dokumenteras av frisör så snart som möjligt med bilder/video där eventuella defekter eller problem tydligt syns. Denna information skall sedan skickas till info@richyhair.se så kan vi undersöka och utvärdera eventuella problem och lösningar.
Byte av varor
Om du önskar att byta ut din vara mot annan färg tex rekommenderar vi att du (frisör) påbörjar en returprocess genom att emaila info@richyhair.se och skickar tillbaka håret. Därefter göra ett separat köp för en ny vara.
När får jag pengarna tillbaka?
Så fort vi fått tillbaka din vara och inspekterat denna kommer vi att kontakta dig om hur vida returen är godkänd. Om din retur är godkänd så kommer vi att påbörja din återbetalning.